onsdag 29. desember 2010

Hvalsafari på Andøya - dag 9 og 10

Da var ytterligere 2 dager med kvalsafari overstått. Det har vært mye kval å se begge dagene og en god del mennesker har (k)valfartet til Kvalnesbrygga alle dagene. Trivelig å treffe på nye og gamle kjente der nede!

Kvalene beitet nærmere land i går, men likevel ikke helt i fjæresteinene. I dag var det mye kval å se særlig utenfor Breivika og Ramsa og ved sistnevnte jaktet begge artene sammen ikke så langt fra land.

Klikk på bildene for å se større versjoner...
Tilskuere ved Kvalnesbrygga ser en knølkval puste i det fjerne






To knølhvaler utenfor Ramsa. I bakgrunnen ser man husene på Fiskenes


Spekkhoggerne var aktive utenfor Ramsa og banka silda med sporen flere ganger

5 kommentarer:

  1. Helt herlig å komme til bloggen din å se disse vakre bildene..Ja nesten dagens høydepunkt(tror eg har sagt det før hihihi)

    Helt vakkert og den naturen!!!

    Kjempebra bilder!!Tusen talkk for fin opplevelse 5 juledag:)))

    SvarSlett
  2. Må ha vært litt av en opplevelse! Flotte bilder :)
    -synnøve-

    SvarSlett
  3. Skulle ønske jeg hadde vert der. Bilde 4 og 6 er mine favoritter her. Fjella i bakgrunnen gjør susen.

    SvarSlett
  4. Ser av bildene at dere har hatt flotte opplevelser med spekkhoggerne. Så heldig dere har vært, fint fotolys også. For en naturopplevelse!

    SvarSlett
  5. Jeg liker det jeg ser her og du har mange flotte bilder av hval på bloggen. En fornøyelse å studere.
    Jeg har selv vært på Andøya og på safari, bloggen din vekket gode minner.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!