torsdag 4. november 2010

Aurora fantasticus!

Aurora Fantasticus, det var det navnet på nordlyset egentlig skulle vært. I går var jeg og Fredrik Broms på Kattfjordeidet for å se om det kunne bli noen fangst. Det var tydelig at det var flere som var i samme ærend, mange biler og folk i terrenget. Det var relativt svakt nordlys en god stund før det "tok av" en meget kort periode. Jeg stressa som gal for å finne fokus (hadde fokusert på et tre), men før jeg fikk somla meg til var showet over, AMATØR! Det ble likevel noen bilder...


7 kommentarer:

  1. Flotte bilder, liker best det nederste med gjenskinn og stemningen med fjell og fantastisk nordlys!!
    Har bare opplevd det en gang for 8år siden.

    Mvh
    Leiv Arne

    SvarSlett
  2. Hei Espen

    Det var vel verd turen for å jakte nordlys syns begge bildene ble fine.
    Har ikke sett det siden vinterøvelsene i millitæret på Finnmarksvidda å skulle ha ønsket vi hadde det her nede på jæren.
    Håper du får flere fine turer på nordlysjakt utover vinteren.

    Knall bilder av sidensvans du presenterte i et tidligere innlegg og!

    Ha en fin kveld.

    Mvh Rune

    SvarSlett
  3. Fomling med fokus til tross, du har fått et par flotte nordlysbilder her.

    Likte best nummer 1, med ei fin bjørk i forgrunn. Nummer 2 var også flott komponert, men synes nordlyset fremstår litt vel lyst her.

    Venter selv på at nordlyset skal komme til trøndelag :)

    Knut Børge

    SvarSlett
  4. Flotte norlysbilder. Likte veldig godt det første. Morsomt fanget i bjørka.

    SvarSlett
  5. Hei Espen.

    Disse bildene likte jeg godt. Spesielt nr. 2. Jeg synes det er vanskelig å finne gode forgrunner til nordlysbilder, men ser at de finnes :-)

    Svein Olav

    SvarSlett
  6. Flott nordlysbilder og en bra bildeblogg, jeg har bodd i finnmark og opplevd nordlysets mest fantastiske nærvær med lyd og lys, og du har klart å fange lyset her:-). Ha en flott uke!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!